Sjukskrivning suger...

För att göra en lång historia kort, så har jag varit hos läkaren pga värk i benet. Misstänkte benhinneinflammation, men det visade sig vara kraftig muskelöveransträngning. Läkaren ville sjukskriva mig i två veckor, vilket jag tackade nej till. Jag har inte tid eller lust att sitta hemma i TVÅ veckor...!! Jag skulle bokstavligen klättra på väggarna.
 
Hur som, det resulterade i att jag gick därifrån med order om att inte träna aerobic, gå i trappor och liknande på minst en vecka. Jag fick också med mig ett antal stretchövningar som jag skulle göra varje dag, som jag i skrivande stund kom på att jag inte har gjort en endaste gång sen jag lämnade vårdcentralen...
 
Jag kontaktade chefen för att meddela hur läkarbesöket hade gått, och bad om att få arbeta inne eller köra villadistrikt för att slippa springa i trappor. Fick svaret att det inte fanns några villadistrikt lediga och ekonomiskt så vore det inte så bra att jag arbetade inne. Svaret sög, och jag blev såklart irriterad. Även om det nu skulle vara oekonomiskt, så kan man väl åtminstone låtsas att man bryr sig om sin personal och säga något i stil med att jag borde vara hemma och vila benet istället, eller har jag helt fel? Tycker i alla fall att det lät väldigt oproffsigt!
 
Så ja, jag är hemma från arbetet. Ofrivilligt!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0